تاریخ انتشار: دوشنبه 1402/05/23 - 07:50
کد خبر: 478958

نگاهی بر واکنش رسانه‌ها به حمله تروریستی شاهچراغ(ع)؛

ردخون در حرم شاهچراغ(ع)/ داغی دوباره بر جان ملت ایران

ردخون در حرم شاهچراغ(ع)/ داغی دوباره بر جان ملت ایران

روزگذشته بار دیگر طی یک  حمله تروریستی فرد مسلحی از درب باب المهدی حرم حضرت شاهچراغ (ع) با مقاومت و مواجهه نیروهای حفاظت از حرم مواجه می‌َشود و دست به تیر اندازی به سوی خادمین حرم، نیروهای امنیتی و همچنین مردم بی‌گناه می‌زند

به گزارش سرویس اجتماعی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ حدود 10 ماه پس از تیراندازی و جنایت تروریستی سال گذشته در حرم مطهر شاهچراغ (ع) شامگاه روزگذشته بار دیگر طی یک  حمله تروریستی فرد مسلحی از درب باب المهدی حرم حضرت شاهچراغ (ع) با مقاومت و مواجهه نیروهای حفاظت از حرم مواجه می‌َشود و دست به تیر اندازی به سوی خادمین حرم، نیروهای امنیتی و همچنین مردم بی‌گناه می‌زند، در این میان خبرها حاکی از آن است که دو تن از خادمان حرم و همچنین 7 تن دیگر از زائران مجروح شده‌اند که البته آمار و اطلاعات دقیقی از تعداد دقیق شهدا و مجروحین تاکنون در دست نیست و احتمال افزایش تعداد شهدای این حادثه نیز وجود دارد.

فرمانده سپاه فجر استان فارس نیز گفت: تروریست مسلح به اسلحه جنگی با هشت خشاب اضافی از بیرون محوطه حرم شروع به تیراندازی می کند، سپس از درب باب المهدی وارد حرم مطهر می شود که هفت نفر از زائرین داخل حرم را مجروح می کند و یک نفر نیز به شهادت می رسد. به گفته سردار بوعلی تروریست مسلح توســط نیروهای حفاظتی دستگیر شده است. خبرگزاری صداوسیما به نقل از بی‌بی‌سی اعلام کرده که داعش مسئولیت حمله به حرم شاهچراغ را به عهده گرفته است.

این اقدام بزدلانه و وحشیانه تروریستی باعث شد تا در این گزارش نگاهی بر واکنش روزنامه‌های امروز و همچنین فعالان رسانه‌ای در شبکه‌های اجتماعی بیفکنیم. در ادامه واکنش برخی از روزنامه‌های امروز کشور را به این جنایت می‌بینید: 

روزنامه کیهان صبح امروز با اختصاص صفحه نخست خود به این حرکت وحشیانه و غیر انسانی اینگونه واکنش نشان داد: 

«جام جم » با تیتر صفحه نخست ( بازهم رد خون در شاهچراغ ) نوشت: عوامل این جنایت تروریستی دو نفر اتباع بیگانه بودند که با سلاح کلاشینکف به سوی مردم و خدام تیراندازی کردند. این روزنامه درادامه نوشت: البته طی روزهای گذشته دستگاه‌های امنیتی تعدادی از گروهک‌هایی که قصد عملیات تروریستی گسترده ای را در برخی از نقاط حساس داشتند شناسایی و خنثی کردند که بزرگترین این خرابکاری ها مربوط به یکی از شهرهای زیارتی کشورمان بود اما خوشبختانه خنثی و ناکام شد.

تکرار این حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ شیراز حکایت از پزونده گسترده دشمنان ایران و غفلت ما دارد و این نفوذ مجدد به فضاهای مردمی به این زودی ها سرد نمی‌شود چراکه دشمن با نقشه قبلی خود دوباره مارا داغ دار کرد.

روزنامه قدس نیر به ضمن اختصاص بخشی از صفحه نخست امروز خود به حادثه دیروز شاهچراغ (ع) به جزئیات وقوع این پرداخت و  با تیتر(شاهچراغ دوباره در خون ) به این جنایت واکنش نشان داد: 

روزنامه «صبح/ خبر جنوب» نیز ضمن اشاره به خالی شدن هشت خشاب جایتکار داعشی در این حمله با تیتر ( تکرار محرم در حرم ) به این اتفاق واکنش نشان داد که در ادامه مشاهده می‌کنید: 

بسیاری دیگر از روزنامه ها و رسانه های مکتوب و غیر مکتوب با محکومیت این حادثه صفحات نخست خود را به رنگ خونین شاهچراغ گره زدند که در ادامه مشاهده می‌کنید: 

علاوه بر روزنامه های امروز بسیاری از مسئولین کشور و همچنین مردم در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی به اعلام همدردی و همچنین محکومیت این اقدام شنیع پرداختند و با انتشار تصاویر مختلف به همراه اشتراک احساس و دردهای خود از این ماجرا ضمن ابراز تسلیت خواستار مجازات عاملین این حادثه از دستگاه‌های متولی شدند که در ادامه این گزارش تعدادی از این واکنش‌ها را می‌بینید: 

گزارش از محمد جهاد

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بیانیه شورایعالی انقلاب فرهنگی در حمایت از دانشجویان آمریکا
خیزش دانشجویان بحران سیاست خارجی آمریکا را فاش کرد
اعلام جزئیات حمایت مؤثر و مستمر از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش
نظر استاندار تهران برای تقسیم استان تهران؛ باید تأمل کرد
تجمع دانشجویان امیرکبیر در حمایت از دانشگاهیان آمریکایی
قهرمانی سیزدهم فوتسال ایران در آسیا
روسیه آمریکا را تهدید کرد
تکلیف حسن یزدانی برای المپیک مشخص شد
لحظات به ثمر رسیدن گل اول و دوم ایران به تایلند +فیلم
توجیهات عجیب نخست‌وزیر ارمنستان برای واگذاری روستاها به آذربایجان
بن‌گویر با ۳ دنده شکسته از بیمارستان مرخص شد
همه چیز درباره چراغ چک تیگو ۵ + علت روشن شدن چراغ چک تیگو ۵
محبوب‌ترین میز تلویزیون چه ویژگی‌هایی دارد؟
آیا جک پارکینگ سیماران انتخاب خوبی است؟
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top